KUMERA AS jest światowym liderem w produkcji PTO i innych zastosowań przekładni morskich (napędy generatorów, sterów strumieniowych, pomp Fi-Fi, pomp hydraulicznych i innych).
Do dziś dostarczyła ponad 6000 przekładni morskich. Zakres produkcji obejmuje przekładnie morskie, offshore i do innych zastosowań przemysłowych.
Zespół stanowią doświadczeni pracownicy z odpowiednim, kierunkowym wykształceniem.

Szeroki zakres przekładni morskich do napędu takich urządzeń jak:

  • Pompy Fi-Fi
  • Pompy hydrauliczne
  • Generatory
  • Stery strumieniowe
  • Sprężarki

Przekładnie 2 – biegowe (sterowane hydraulicznie)
Przekładnie specjalne
Napędy hybrydowe PTO

Główne produkty dla przemysłu okrętowego:

  • Przekładnie Norgear PTO
  • Przekładnie kątowe Norgear
  • Rozłączne sprzęgła hydrauliczne Norgear
  • Usługi serwisowe

 Do pobrania pliki w formacie pdf:
 Przekładnie morskie i offshore 

  

Standardowe, modułowe produkty wytwarzane przez firmę Kumera Drives Oy mają również zastosowanie w napędach suwnic.
Wieloletnie doświadczenie i wiedza pozwala na projektowanie kompletnych rozwiązań dla urządzeń dźwignicowych i sektora transportu poziomego. Projekty standardowe jak i rozwiązania specjalne pozwalają naszym klientom na znaczne obniżenie kosztów, przy zachowaniu wysokiej konkurencyjności naszych wyrobów.

Cechy i korzyści:

  • Rodzina przekładni o różnych wielkościach i przełożeniach -  Ogromny zakres mocy  200 – 1000 kW.
  • Sprzęgło kołnierzowe zintegrowane z wałem wyjściowym - Sztywna, stabilna  i bezpieczna konstrukcja.
  • Lepsze zabezpieczenie wału poprzez zastosowanie większych łożysk stosowanych w mieszalnikach - Przenoszenie wyższych obciążeń przez łożyska na wale wyjściowym.
  • Wymuszone smarowanie wszystkich łożysk - Środek  smarujący bez zanieczyszczeń, o niskiej temperaturze zwiększa żywotność łożysk.
  • Ujednolicona płyta przyłączeniowa - Możliwość różnorodnego typu montażu.
  • Możliwość wykonania przekładni o specjalnym przełożeniu (z dokładnością do 1 %)  przy umiarkowanym wzroście kosztów - Łatwość w doborze optymalnej przekładni dla każdego zastosowania, z uwzględnieniem przeznaczonych na ten cel środków finansowych.
  • Możliwość smarowania przy użyciu oddzielnej jednostki smarującej ze zbiornikiem oleju - Standardowy i prosty system chłodzenia i smarowania.
  • Zoptymalizowane profile uzębienia dzięki wykorzystaniu najnowszych narzędzi  kalkulacji - Lepsze rozłożenie obciążeń oraz niższe siły dynamiczne redukują naciski i wydłużają żywotność przekładni.
  • Nawęglane koła zębate - Części poddane nawęglaniu są bardziej odporne na zużycie, a tym samym są w stanie poradzić sobie z pikami obciążeń.

 Do pobrania plik w formacie pdf:
Przekładnie KUMERA typu SEM

Standardowe, modułowe produkty wytwarzane przez firmę Kumera Drives Oy mają również zastosowanie w napędach suwnic.
Wieloletnie doświadczenie i wiedza pozwala na projektowanie kompletnych rozwiązań dla urządzeń dźwignicowych i sektora transportu poziomego. Projekty standardowe jak i rozwiązania specjalne pozwalają naszym klientom na znaczne obniżenie kosztów, przy zachowaniu wysokiej konkurencyjności naszych wyrobów.

Zastosowania:

  • Portowe żurawie rozładunkowe
  • Suwnice bramowe na szynach
  • Żurawie samojezdne do transportu kontenerów
  • Suwnice bramowe na kołach
  • Żurawie dwuwysięgnikowe 
  • Żurawie jednowysięgnikowe
  • Suwnice bramowe typu Goliat
  • Żurawie chwytakowe
  • Żurawie wielozadaniowe
  • Suwnice
  • Suwnice przemysłowe

 Do pobrania plik w formacie pdf:

Wieniec zębaty składa się z 8-16 połączonych segmentów. Typowa długość segmentu waha się w granicach 0,8-1,6 m.
Takie krótkie segmenty pozwalają na użycie różnorodnych i dokładnych urządzeń  niezbędnych do precyzyjnej obróbki zębów.
Również proces odlewania mniejszych segmentów jest łatwiejszy oraz gwarantuje wymagane własności wytrzymałościowe.
Pozostałe korzyści płynące z małych gabarytów segmentów to:
łatwość ich wymiany i zredukowanie kosztów tejże wymiany oraz mniejsze koszty transportu.

wieniec zębaty

1 - wieniec zębaty
2 - zębnik
3 - segment

b - szerokość zęba
da - średnica   wierzchołkowa
dmax - max. średnica bębna

Rysunek przedstawia wieniec zębaty wraz z terminologią.

Do obrotu wieńca zębatego można użyć jednego lub dwóch zębników. Są one produkowane jako pojedyncza część wraz ze zintegrowanym wałem. Możliwe jest także wykonanie zębnika do montażu na oddzielnym ułożyskowanym wale lub do montażu na wale wyjściowym przekładni napędu głównego.

Obroty bębna wahają się od 0,5 do 20 obr/min, co odpowiada prędkości obwodowej wieńca od 0,3 do 10 m/s.
Nominalna moc dla standardowych wieńców zębatych Kumera wynosi do 8 MW na zazębienie, tj. 16 MW dla napędu z dwoma zębnikami.

Standardową geometrię zębów wieńców pokazuje poniższa tabela:

Istnieje jednak wiele możliwości ich modyfikacji. Jest to możliwe dzięki metodzie ich wytwarzania stosowanej przez firmę KUMERA
Modyfikacje w kątach przyłożenia powierzchni bocznej zębów kompensują odchylenia napędu, co pozwala uniknąć wysokich naporów na powierzchni stycznej zębów.

Właściwa kalkulacja wartości  przenoszenia obciążeń przez zęby dokonywana jest zgodnie z następującymi normami:

  • ANSI/AGMA 6004-F88 Wartości znamionowe dla kruszarek cylindrycznych, pieców, suszarni
  • ISO 6336 Kalkulacja obciążeń dla zębów prostych
  • DIN 3990 kalkulacja obciążeń dla zębów cylindrycznych

Podkategorie